Trainingen

Overzicht van alle wandeltrainingen op de baan en in het bos en een overzicht van de wandeltochten.

Wanneer?Wat?Waar?Trainer(s)?Voor wie?
Maandag
09.15-10.15Sportief wandelenN&M centr.
IJzeren Man
Henny WissinkJe kunt 4x15 minuten rustig wandelen. Extra aandacht voor behoud kracht en lenigheid.
Groep kent wachtlijst.
10.00-11.00Sportief wandelenN&M centr.
IJzeren Man
Margriet Fischer
Roné Kirkels
Je kunt 4x15 minuten rustig wandelen. Extra aandacht voor behoud kracht en lenigheid.
10.30-11.30Sportief wandelen snel tempoN&M centr.
IJzeren Man
Henny WissinkIedereen die uitgedaagd wil worden om persoonlijke grenzen te verleggen. Je kunt 3x20 minuten wandelen. Uithoudingsvermogen, aandacht kracht, coördinatie en techniek
Dinsdag
10.30-11.30Sportief wandelenN&M centr.
IJzeren Man
Margriet FischerJe kunt 4x15 minuten wandelen.
10.45-11.45PowerwalkN&M centr.
Ijzeren Man
Annemie SaesPowerwalking
Dit is een wandeltraining, maar dan met meer power. Het tempo wordt steeds een beetje verhoogd. Power Walking vraagt een speciale techniek. Het is belangrijk deze techniek goed aan te leren, omdat daarmee allerlei blessures worden voorkomen. De training bestaat uit stukken lopen in verschillende tempo's en spierversterkende oefeningen, de nadruk ligt echter op lopen. Bij Power Walking ben je actiever dan bij wandelen. Een groot voordeel is dat je, in vergelijking met hardlopen, veel minder je gewrichten belast. Je voeten houden altijd contact met de grond.
Power Walking is zeer geschikt voor mensen die niet meer kunnen hardlopen of meer willen dan wandelen. Geschikt voor jong èn oud, iedereen loopt zijn eigen tempo !
19.15-20.15Nordic WalkingBaantraining
van april tot en met september bij Natuur en MileuCentrum IJzeren Man
Karin Heeskens-ReijnenStartende en snellere nordiccers, 3x20 minuten wandelen lukt. Start kan tijdens of na techniekcursus.
Woensdag
09.00-11.00Recreatief wandelen, tochtZie agendaOnder leiding van gids/ wandelbegeleiderJe wandelt 5,3 km/uur, afstand 10 km. Gelegenheid om gezamenlijk iets te drinken.
Donderdag
09.00-10.00Nordic WalkingN&M centr.
IJzeren Man
Annemie SaesStartende en snellere nordiccers, 3x20 minuten wandelen lukt. Start kan tijdens of na techniekcursus. Groep kent wachtlijst.
10.15-11.15Nordic WalkingN&M centr.
IJzeren Man
Annemie SaesStartende en snellere nordiccers, 3x20 minuten wandelen lukt. Start kan tijdens of na techniekcursus.
19.15-20.15Sportief wandelenBaantraining
van april tot en met september bij Natuur en MileuCentrum IJzeren Man
Ary BruggemanJe kunt 3x20 min. wandelen.
Veel afwisseling, regelmatig speelse vormen.
Vrijdag
09.30-10.30Recreatief wandelen (rustig) 4km.Startplaats: Natuur en milieucentrum ,de IJzeren Man, Geurtsvenweg 4GidsRevaliderende/ startende/ oudere wandelaar. Tempo 4km/u. Na het wandelen gezamelijk iets drinken.
09.30-11.00Recreatief wandelen (korte afstandZie
agenda
Onder leiding van gids/ wandelbegeleiderAls 10 km aaneengesloten nog iets teveel is. 5km/u, afstand 7 km. Erna kan iets gedronken worden.
16.00-17.00Sportief Wandelen (snel tempo)N&M Centr. IJzeren ManGeert Heeskens- ReijnenIedereen die uitgedaagd wil worden om zijn grenzen te verleggen. Je kunt 3x20 minuten wandelen. Versnellen, aandacht kracht, coördinatie.
16.00-17.00Sportief Wandelen (langzaam tempo)N&M Centr. IJzeren ManLinda Cooke
Henny Wissink
Geschikt voor startende bewegers, met name ook bewegers met beperking (COPD, overgewicht, diabetes, artrose.
Zaterdag
09.00-10.00Nordic WalkingN&M Centr. IJzeren ManGerlie Reemers/ Karin Heerkens-Reijnen/ Geert Heeskens-ReijnenRedelijke conditie, 3x20 minuten wandelen. Start tijdens of na techniekcursus. Na training iets drinken.
09.00-10.00Prestatief WandelenDiverse locatiesTheo Beelen Prestatieve intervaltraining. Je kunt 5x10 minuten 6,5 km/u wandelen.
Zondag
09.00-11.00Recreatief WandelenZie agenda. Afstand 10 km, snelheid 5,3 km/u. Er wordt gezamenlijk iets gedronken.